Blíži sa sezóna alebo veľtrh a vy ste dostali za úlohu zabezpečiť propagačné materiály. Samozrejme v reprezentatívnej kvalite, dostatočnom množstve a v limitovanej cene. Ako sa popasovať s touto úlohou čo najefektívnejšie?
Ak ste úplne na začiatku úlohy a ešte ste si nezodpovedali základné otázky – kto je naše cieľové publiku, čo mu chceme zdeliť a ako, urobte tak. Pokiaľ máte túto fázu za sebou a rozmýšľate, ako pripraviť zaujímavý leták po grafickej aj kvalitatívnej stránke, máte možnosť využiť návrhy profi grafického štúdia
Ak ste už vyriešili aj túto fázu a čaká vás samotná tlač, sústreďte sa na nasledovné detaily:
vhodný papier – ak plánujete letáky rozdávať širokej verejnosti na veľtrhu, rátajte s tým, že sa často dostanú aj do rúk zberateľov letákov, ktorí ich rovnako rýchlo neprečítajú ako zoberú. V takomto prípade je optimálne voliť jednoduchší a menej nákladný papier. Pokiaľ však plánujete reprezentovať svoje produkty a služby len určitej úzko špecializovanej skupine, z ktorej väčšina predstavuje vašich potenciálnych klientov, stavte na kvalitu.
formát bez odpadu – náročné a atypické formáty si vyžadujú viac úprav, niekedy dokonca výrobu špeciálnej matrice. Ak plánujete na tlači letákov ušetriť, voľte klasické osvedčené tvary s minimom odpadu. Pokiaľ váš produkt stojí za to, aby bol prezentovaný jedinečným spôsobom, investujte do tvaru, ktorý zaujme.
správne farby – sú otázkou pre grafika a výsledkom použitej tlačovej techniky. Použité farby tiež úzko súvisia s potláčaným povrchom, s ktorým musia optimálne spolupracovať. Farbiaci leták je určite horší ako voňavý leták.
neprehnané vylepšenia – využiť všetky možnosti potlačových úprav na jednej malej ploche nemusí vyznieť práve najlepšie. Aj tu platí, že v jednoduchosti je krása.
optimálne množstvo –
tlač letákov je efektívna od určitého minimálneho množstva (cca 300ks – 500ks), ktoré závisí od formátu druhu tlače. Nespoliehajte sa na dotlač. Dotlač totiž vždy znamená úplne nové nastavenie stroja, prípadne aj opätovnú výrobu tlačových platní, pokiaľ ste na úvod nepožiadali o ich zakonzervovanie, prípadne uplynulo viac ako 30 dní od prvej tlače. Uvedené dôvody žiaľ neumožňujú ani pri opätovnom tlačení rovnakého obsahu náklady zredukovať.