Ako každá tlačovina, aj plagát si vyžaduje dôkladný koncept. Keďže plagát netlačíte preto, že potrebujete samotný plagát. Plagát je nosičom informácie, ktorú chcete svojmu publiku zdeliť. Aby táto informácia bola podaná náležitým spôsobom, je vhodné o jej posolstve vopred popremýšľať.
Čo plagát oznamuje – tovar, službu a či sa jedná o bežný alebo luxusný produkt
Pre koho je plagát určený – pre úzku špecializovanú skupinu alebo pre širokú verejnosť
Kde bude plagát zverejnený - leták ponúkať – na špecializovanom podujatí, na veľtrhu, výstave, v prevádzke, v prevádzkach obchodných partnerov...
Na základe uvedených kritérií Vám
grafické štúdio pripraví návrh letáku a odporučí vhodné parametre pre
tlač letákov:
- papier – gramáž, matný, lesklý, natieraný...
- formát – jednostránkový, obojstranný, skladací
- písmo – grafické, základné, rôzne rezy a veľkosti
- grafika – na mieru
- počet ks – v závislosti od frekvencie a miesta použitia
Tlač letákov s dôkladnou marketingovou a predtlačovou prípravou je efektívna a prostriedky investované do tlače sa vám určite vrátia skôr ako pri neplánovanom strieľaní naslepo.